SEO optimalizace má mnoho různých nástrojů, pomocí kterých můžeme zvednout návštěvnost, posunout webovou stránku na přední pozice nebo zajistit lepší propagaci společnosti. Asi všichni se ale shodneme na tom, že link building je tou nejnamáhavější a pravděpodobně i nejméně zábavnou. Tento fakt se potom zdvojnásobí v létě, kdy jsou zástupci společností i kolegové na dovolených a zastihnout je se rovná se zázraku.


 
Navíc samotný proces budování odkazů je namáhavý a jen odhadnutí, jaké typy odkazů a počet je potřeba, může zabrat i několik týdnů analýz. Samozřejmě můžeme porovnat dvě webové stránky a na základě rozdílu říci, které odkazy jsou potřeba a kolik jich přibližně musíme vytvořit, to je ale jen hrubý odhad a pro přesné zaměření a úspěch je třeba zcela proniknout do podstaty webu. Jako vždy totiž platí heslo, že kvalita vítězí nad kvantitou a to ve většině případů. Ano, ve většině, protože se najdou i takové weby, které jsou prošpikovány spamovacími odkazy a i přesto dosahují lepších výsledků, nežli jejich konkurence, která se řídí pravidly.
 
Budování kvalitních a účinných odkazů zkrátka není oddychovou činností, ke které si odskočíme v době volna. Jedná se o celkem sofistikovanou činnost, která shrnuje mnoho faktorů, a my se na několik z nich podíváme.
 
Čísla
Problematiku získávání odkazů si můžeme ukázat i na konkrétních číslech. Zatím co před updatem Pengiun byla průměrná doba strávená pro získání jednoho odkazu 5 hodin. Po tomto updatu se zvedl průměr na 8 hodin. Samotný průměr je ale jen statistických údajem a snadno se může stát, že strávíte získáváním jednoho odkazu 30 minut, ale i třeba 40 hodin. Proto je lepší, nezabývat se příliš časem stráveným touto činností a sledovat ho jen kvůli efektivitě práce.
 
Obtížnost získávání se také velmi liší. Zatím co na některé odkazy je potřeba jen jednoduchý email, u některých můžete strávit i měsíce dopisováním a vyjednáváním, které je omezené neochotou správce webu nebo jeho vytížením. Vytvoření kvalitního odkazu se tak může protáhnout i na několik měsíců a pořádně prověřit vaše nervy.
 
I jen vyhledání webových stránek, které nabízí potenciál při tvorbě odkazů je velmi náročné a samo o sobě může zabrat dny, týdny, ale i měsíce. Odpovídající weby, které se pro klienta hodí, pak tvoří jen zlomek z celého hledání a k jejich nalezení je potřeba i trocha štěstí.
 
Zázraky se nedějí
Pokud patříte mezi klienty, kteří si služby SEO optimalizace objednali, věřte, že zázraky se zkrátka nedějí a i SEO specialisti mají svá omezení. Jsou to přeci jen lidé.
 
A i přes to, že Váš produkt může být ten nejlepší a web nejlépe zpracován, i tak je velmi těžké vybudovat kvalitní odkazy, které splní svůj účel a posunou web kupředu ve vyhledávání. Myslete proto na jistá omezení, která u této činnosti jsou, a snažte se porozumět tomu, že vytvoření kvalitních odkazů vyžaduje čas, hodně energie a hlavně neustálé úsilí.
 
Nezlobte se také, pokud Vám byl přislíben odkaz a nakonec se jeho získání nepodaří. SEO specialisté mohou vždy ovlivnit jen jednu stranu vyjednávání a pokud se druhá strana později rozhodne pro odstoupení od dohody, nezbývá nic jiného, než to respektovat.
 
Výhody pro obě strany
Pokud patříte do řad správců webů, můžete být často unuděni neustálými emaily, které se s Vámi snaží vyjednat vytvoření odkazu. I přes to, že může být tento proces nudný a nepříjemný, přináší výhody nejen pro naše klienty, ale i pro Váš web. Kvalitním propojením minimálně potěšíte vaše čtenáře a nabídnete jim nový obsah, produkt nebo službu, díky které se na Váš web vrátí a díky které Vás doporučí svým známým.
Také se na nás prosím nezlobte, když Vás budeme u vytváření odkazu opravovat, protože to děláme nejen pro naše klienty, ale i pro Vás. Špatně vytvořený odkaz nabídne jen minimální výsledky a neposlouží jak vašim, tak i našim účelům.
 
Vývojáři a chyba 404
Pokud patříte do poslední skupiny, která se na vytváření odkazů podílí a to do řad vývojářů, mám pro Vás jen jednu krátkou prosbu. Vždy se ujistěte, že odkaz nevede na web, který ohlásí chybu s číslem 404.
 
Tato chyba zcela ničí veškerou vynaloženou práci a připraví o výhody nejen klienta, ale i Váš web.
 
Vytváření odkazů je zkrátka nikdy nekončícím procesem, který může být nudný, otravný a vyčerpávající. Nevzdávejte to! Dřív nebo později se výsledky dostaví a Vy budete pyšní na ten kus práce, který jste za sebou zanechali.