Pravděpodobně nebudeme přehánět, když řekneme, že nedávné nálezy průzkumu, vyslaného Google My Business manažery, který se týkal placených Google My Business funkcí, vyslal doslova šokovou vlnu skrze celou SEO komunitu a průmysl.
 
Pravděpodobně je pravděpodobně dostatečně fér říci, že jestli by dokonce jen několik z placených funkcí (jako například umístění v Google výsledcích vyhledávání, ověřené recenze nebo propagované označení na mapách) došlo ke zdárnému konci, průmysl by se změnil úplně a zcela k nepoznání.
 
Tady je pár snímků obrazovky, které ukazují plný seznam funkcí, které jsou v průzkumu zmíněny:
A to je hodně potenciálních funkcí, každá z nich by mohla vašemu podnikání opravdu prospět, a jedna, která se již tak nějak vyvíjí ve formě nového systému (programu) hovorů a automatizovaného systému, CAllJoy.
 
Některé funkce, jako nabídky, videa, zákaznická podpora Google anebo tlačítko „book“ už dnes existují jako zdarma verze, alespoň v nějaké podobě, zatímco ostatní, jako „získejte vodítka od vašich konkurentů“ přenášejí zkušenost s Google My Business tak drasticky do jiných míst, že jste pravděpodobně vyplivli čaj, co jste pili (autor je Brit), když jste to četli.
 
Pokud ale přišla řeč na čaj, pojďme se podívat na ty jednotlivé čajové lístky. Co vidíte?
 

Jak by vypadal placený místní balíček?

 
Jenom si představte Místní balíček (Local pack), ve kterém firmy zabírající TOP tři výsledky vyhledávání zaplatily za upřednostněné umístění, vybrané recenze, propagované označení na mapách a odznaky Google garance.
 
Ani jeden ze seznamů by nebyl ničím zvláštní, a pravděpodobně bychom byli tam, kde jsme právě nyní, kde vzdálenost, relevance a prominence vládne. Jediný rozdíl? Dali jsme právě nyní Google spoustu peněz, jenom abychom se vyhnuli tomu, že narazí do našich seznamů. Pokud tohle není buzerace za ochranu, tak nevím, co to je.
 
Nenechme se ale ztratit v čajových listech. Je velice lehké ztratit přehled o lidech, na kterých opravdu záleží: zákazníci. Staral by se o tohle všechno vůbec průměrný zákazník, nebo všiml by si dokonce, že se Google My Business změnil tak moc?
 

Kde zákazníci doopravdy chodí pro informace o místních firmách?

 
Pokud se podíváme na výsledky nedávného průzkumu BrightLocal (společnost autora), jeden by mohl dělat ďáblova advokáta a říci, no, vlastně, vaše prachy by se lépe vyjímaly utracené na vaší webové stránce.