Nyní, když Lens už není pohřbený někde v Google Fotky, uvidíme daleko rychlejší adopci tohoto vizuálního hledání.
 
Google Lens je nyní dostupný pro aplikace hledání na Google pro zařízení iPhone. Předchozí iOS uživatelé mohli získat přístup k Lens vizuálnímu vyhledávání, ale jenom přes aplikaci Google Fotky, která požadovala také vyfocení dané fotky a následné spuštění Lens. Bylo to docela podivné.
 
V kolonce hledání. Nyní se Lens objevuje v kolonce vyhledávání hned vedle ikonky mikrofonu pro hlasové vyhledávání a je dostupný jediným dotykem. To umožňuje vizuální vyhledávání produktů a objektů, budov a míst, rostlin a zvířat, QR kódů, čárových kódů, byznys kartiček a vůbec skoro všeho, co obsahuje nějaký text. Lens právě nyní podporuje angličtinu, španělštinu, francouzštinu, němčinu, italštinu, portugalštinu a korejštinu.
 
Lens dostává za B.  V našem předchozím testu Google Lens pro fotky a na Google Pixel telefonu fungoval relativně dobře – dali bychom mu B. Na produktech, knihách a médiích funguje tak nějak stejně jako dnešní vizuální vyhledávání od Amazonu. Ale tak nějak to předčí Amazon tím, že má daleko větší rozsah možností rozpoznání objektů.
 
Když jsme toto ráno zkusili v kuchyni Google Lens, dostali jsme skoro sedmdesát pět procet všech předmětů a hledání textu správně. A nyní, když Google Lens je velice jasnou volbou hledání, může začít daleko více lidí Google Lens používat. To by mělo daleko více zlepšit schopnosti rozpoznávání předmětů Google Lens.
 
Proč by vás to mělo zajímat?
I když zatím nikdo neví, jak široce se vlastně vizuální hledání adoptuje, mohlo by se to stát velmi populární, zvláště pro předměty a produkty. Ale také se to může stát populární jako způsob, jak zkontrolovat recenze pro restaurace a další místa, když jste venku ve světě – případ využití vylepšené reality.
 
Zatím tady není žádná strategie optimalizace pro toto vizuální vyhledávání (tedy alespoň nyní), jako je tomu pro obrázky. Ale co takové reklamy? V kontextu vyhledávání produktů bychom si mohli velmi jednoduše představit eventuální inkluzi nákupních reklam a produktových reklam.
 
Dalším zásadním faktem je to, že se hledání na mobilních zařízeních bude dále diverzifikovat. A vizuální vyhledávání si pravděpodobně někdy v budoucnu získá své místo hned vedle hlasového vyhledávání jako alternativa k textovým požadavkům.