Google oznámil, že hostování obsahu na subdoméně nebo subsložce na webové stránce jiné entity nebude porušením jeho příruček, a taky to, že bude zlepšovat jeho systémy proto, aby rozpoznal takovýto obsah a zacházel s ním příslušně. Stanovisko bylo zveřejněno skrze Google Webmasters Twitterový účet čtrnáctého srpna.
 
Samotný Tweet.
 
„Byli jsme několikrát dotázáni, jestli mohou třetí strany hostovat obsah na subdoménách či v subsložkách na doménách někoho jiného. Není to nic, co by šlo proti našim příručkám. Neboť se tato praxe rozšířila, naše systémy budou nyní zlepšovány tak, aby mohly lépe pochopit, že je takový obsah nezávislý na hlavní webové stránce a aby s ním mohly zacházet příslušně dle toho. Celkově doporučujeme, abyste nenechali ostatní používat subdomény nebo podsložky s obsahem, který je prezentovaný tak, jako že je součástí hlavní části stránky, aniž byste si na to nedávali pořádný pozor nebo jste nebyli nějak zapojeni na primární webové stránce. Naší radou je to, že jestli chcete mít opravdu velký úspěch ve vyhledávání, musíte poskytovat obsah s přidanou hodnotou, který je tvořen vašimi vlastními silami a které reflektují vaši firmu a vaše renomé,“ sdělila společnost Google ve své trilogii Tweetů.
 
Proč by tohle vůbec někdo dělal?
 
Třetí strany mají velký zájem na tom, aby si navzájem pronajímaly firemní subdomény k tomu, aby získaly výhodu nad konkurenci, co se týče hodnocení ve vyhledávání, což jim může pomoci získat daleko více provozu a převodů.
 
Google přichází na to, jak tento problém zvládnout.
 
Webmaster a analytik trendů John Mueller se tohoto tématu dotkl během jeho Google Webmaster Central setkání během úředních hodin 28. června. Během tohoto setkání nebo spíše rozpravy, Mueller uvedl: „Vím, že ti hlavní hráči ve Vyhledávání na Google o tomhle určitém tématu hodně mluvili už nějakou dobu, aby se pokusili najít nějaký způsob, jak vlastně tohle správně zvládnout. Tím „správným zvládnutím“ si nemyslím, že bychom měli zacházet s těmito praktikami jako se spamem a jednoduše je odstranit ze všech subdomén, protože ve skutečnosti se nejedná o spam. Je to jenom takový druh obchodních stránek, affiliate stránek, které jsou hostovány na webové stránce jiného. Možná tím správným přístupem je nalezení způsobu, který by vyřešil, co je vlastně primárním tématem této webové stránky a zaměřit se raději na tohle a poté zanechat tyhle všechny ostatní věci na druhé straně.“
 
Mueller poté ještě dodal: „Když dojde na kvalitu, snažíme se dívat na kvalitu celkové webové stránky. Takže, pokud některé určité části webové stránky jsou opravdu nízké kvality…tak poté v celku by to mohlo degradovat kvalitu celé webové stránky, byť jen o trochu.“
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Pro firmy, které zvažují, že budou používat subdoménu jiné entity k hostování jejich obsahu, Google si je vědom těchto praktik. I když tato strategie právě nyní neporušuje žádné pravidla ani příručky, společnost tak trochu mohla taky říci to vše, co je napsáno výše, jinými slovy a to: „pokračujte na vlastní riziko.“
 
Pro firmy, které se snaží pronajmout jejich subdomény třetím stranám, Muellerovo stanovisko může napovídat, že pokud třetí strana hostuje nízko-kvalitní obsah na vaší doméně, tak poté celkové hodnocení vaší webové stránky může být negativně ovlivněno.